Лист №57 від 24.03.2014 Голові Комітету податкової та митної політики щодо законопроекту №4490 від 19.03.2014, який несе загрозу збільшення податкового навантаження на підприємства ІКТ-галузі та підвищення вартості телекомунікаційних послуг для громадян

Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Комітету з питань

податкової та митної політики

Хомутинніку В.Ю.

 

Копія:          Голові Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин

Калетніку Г.М.

 

Голові Комітету з питань транспорту та зв’язку

Колеснікову Б.В.

 

Голові Комітету з питань інформатизації та інформаційних технологій

Омельченку В.П.

 

Голові Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи

Сех І.І.

 

Голові Комітету з питань бюджету

Гєллєру Є.В.

 

Голові Комітет з питань європейської інтеграції

Немирі Г.М.

Вих. № 57

від 24 березня 2014 р.

 

Щодо законопроекту № 4490 від 19.03.2014 р., який несе загрозу збільшення податкового навантаження на підприємства ІКТ-галузі та підвищення вартості телекомунікаційних послуг для громадян

Шановний Віталіє Юрійовичу !

Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об’єднує понад 150 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчують Вам свою повагу та звертається з наступним.

19.03.2014 р. за № 4490 в Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок деяких податків і зборів» (далі - проект Закону).

Законопроектом передбачається внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок податків і зборів з урахуванням індексу споживчих цін та індексу цін виробників промислової продукції, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2013 № 978 у 2014 році прогнозовані на рівні 108,3 та 108,6 відсотка відповідно.

Пунктом 13 законопроекту передбачається викласти статтю 320 Податкового кодексу в оновленій редакції, ставки збору за користування радіочастотним ресурсом України з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін у 2014 році будуть збільшені на 8,3 відсотка.

Слід зазначити, що відповідно до Статуту Міжнародного союзу електрозв'язку, ратифікованого Законом України № 116/94-ВР від 15.07.1994, і який є частиною національного законодавства України, під час використання смуг частот для радіозв'язку Члени Союзу повинні враховувати те, що радіочастоти і орбіта геостаціонарних супутників є обмеженими природними ресурсами, які належить використовувати раціонально, ефективно і економно відповідно до положень Регламенту радіозв'язку, щоб забезпечити справедливий доступ до цієї орбіти і до цих частот різним країнам чи групам країн з урахуванням особливих потреб країн, що розвиваються, і географічного положення деяких країн (196 2).

Запропоновані законопроектом зміни не відповідають Директиві Європейського Парламенту та Ради щодо санкціонованого доступу до електронно-комунікаційних мереж та послугам стосовно платежів за частотний ресурс.

На сьогодні, розмір чинного збору за користування радіочастотним ресурсом для операторів телекомунікацій в Україні значно перевищує розміри аналогічних зборів у країнах Євросоюзу. Тільки за період з 2010 до 2011 року розмір збору за користування радіочастотним ресурсом України вже був збільшений у 7 разів.

Наслідком додаткових податкових навантажень на операторів телекомунікацій стане підвищення вартості телекомунікаційних послуг для громадян України, призведе до суттєвого підвищення тарифів на послуги зв’язку та доступу до Інтернет, що створить передумови для подальшої ескалації соціального напруження в країні.

Крім того, підвищення зборів за користування радіочастотним ресурсом України суперечить завданням, викладеним у Дорученні Президента України від 21 березня 2012 року «Щодо запровадження новітніх технологій у сфері телекомунікацій, які відповідають міжнародним стандартам, забезпечення права вільного доступу громадян до мережі Інтернет». Про необхідність недопущення зростання цін і тарифів природних монополій в 2013 і 2014 роках наголошується в рішеннях Уряду України.

Ініційовані зміни до Податкового кодексу суперечать послідовним заходам Міністерства доходів і зборів України щодо покращення позиції України у напрямі покращення податкової та митної політики у світовому рейтингу, за результатами звіту Doing Business Report-2014.

Зазначаємо, що на основі існуючих положень Податкового кодексу України та загальнодержавних зборів за користування радіочастотним ресурсом  набули сформовані бюджетні плани суб’єктів господарювання галузі інформаційно-комунікаційних технологій, України на 2014 рік.

Ризиком від підвищення ставок за користування радіочастотним ресурсом України, є створення відверто не привабливого інвестиційного середовища на телекомунікаційному ринку, згортання та відтік зовнішніх та внутрішніх інвестицій та реінвестицій. Наведене унеможливлює ведення прибуткового та зростаючого бізнесу в Україні, розвиток та реформування її економіки та прямо суперечить задекларованої Урядом політики лібералізації та дерегулювання економіки, а також поліпшення інвестиційного клімату в Україні

З огляду на зазначене, ми вважаємо Законопроект у запропонованій редакції недоцільними і неприйнятними для абсолютної більшості операторів/провайдерів телекомунікацій і споживачів телекомунікаційних послуг та просимо Вас не допустити прийняття даного Законопроекту.

Сподіваємося на Вашу підтримку.

В разі розгляду Законопроектів на засіданні Комітету просимо запросити на дане засідання представника ІнАУ.

 

З повагою,

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                     Т. Попова